Tuesday, April 6, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (7)

29-03-2010


hari ni adalah hari terakhir saya di sini.... yabedabedooo



pagi-pagi lagi saya dah bangun... sooo excited..... bangun pagi dengan wajah yang paling ceria saya rasakan .... :) akhirnya hari ini tiba jua.......setelah sekian lama ditunggu dan dinanti.....



sebaik habis solat subuh..... kami semua mengemas cadar katil, sarung bantal dan selimut.... dilipat dan dikumpulkan di satu tempat.....ahhh masing-masing memang gembira pada hari ini..... tak dinafikan!



usai makan pagi......tepat jam 8.30, saya antara mereka yang berderet-deret masuk ke dewan exam.... mula duduk di barisan kedua... membuka helaian soalan sebaik diarahkan..... dan bibir menitip membaca bismillah.... seterusnya menjawab dengan penuh ketenangan..... teringat zaman PMR dan SPM dulu..... 60 soalan disediakan jawapan.... hanya pilih yg relevan dan hitamkan di kertas OMR...... ada soalan senang... ada jugak yang susah.... paling banyak soalan yang buat saya konfius..... ahh! tak kiralah.... yang penting jawab!... yang lagi penting.... LULUS!!



tepat jam 9.30 pagi... saya hantar kertas jawapan..... alhamdulillah selesai segala-galanya..... terus melangkahkan kaki...... balik ke dorm mengemas apa yang patut..... sementelah kawan-kawan lain bersiap untuk aktiviti lasak : jungle trekking @ kembara..... saya tak pergi.....alasan : seperti sedia maklum...... :)




saya hanya melihat kawan-kawan memulakan jungle trekking...... hampir 2 jam lamanya... dengan pelbagai tugasan dan halangan..... ada yang balik ke kem dengan baju dan seluar yang basah kerana jatuh dalam lopak air separas pinggang...... lucunya melihat kawan-kawan saya berlumba-lumba menghabiskan acara.....

seterusnya jam 12.15 tengahari..... sebaik semua pulang ke kem, dan membersihkan badan...... seterusnya memakai baju rasmi BTN-hitam dan putih....... buat kali terakhirnya........amin!
acara yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba..... majlis penutup..... dengan ucapan silih berganti, ketua fasi, pihak urusetia, penghulu dan penghuluwati....... ketua fasi kata; riak muka kami hari ini berlainan sekali dengan riak muka semasa mendaftar tempohari...... juga tidak dinafikan!! :)


segalanya usai sebaik masing-masing bersalaman dan bermaafan antara satu sama lain.



saya hanya mampu tersenyum lebar saat keluar dewan.... gembira tidak terkata......



ahh! sesungguhnya saya terasa begitu bebas dan merdeka........



saya dan kawan-kawan ke kantin bagi menjamu makanan di kem ini buat terakhir kalinya...... nasi tomato...... hahah! tak percaya..... sedap sungguh menu pada hari terakhir ini! tidak seperti hari-hari sebelum ini.....

hubby telah berjanji untuk menjemput saya dari kem..... tak sabar menunggu kedatangannya di sini.....

No comments:

Post a Comment