Monday, April 5, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (3)

jam 1.00 petang, saya tiba di ILKAP.... kerana telah berjanji dgn sorang kenalan yang saya kenal semasa di UIA lagi, Normie.... patutnya kami sama2 ke BTN tahun lalu.... atas alasan yang sama... kami tangguhkan..... bertolak ke Sepang dengan menumpang kete Normie sambil mengikut belakang bas yang membawa rombongan tepat jam 2.45 petang......

jam 3.30 petang kami selamat tiba di kem Warisan Arca, Salak Tinggi, Sepang.... mula mendaftar masuk.... mengisi borang..... aisehmen..... rupanya saya tertinggal sesuatu di rumah..... gambar paspot!! jenuh saya menyelongkar bagasi.... tas tangan... tiada.... pucat lesi muka saya.... jantung berdegup kuat..... semua tidak keruan..... saya bagitau fasi di sana, yang mau dikenali sebagai Pak Mat... alhamdulillah, dia kata takpe, bagi ic dia fotostat gambar..... heheheh.... selamat saya!!

saya masuk bilik Tanjung 2- bilik bawah khas tuk orang2 pregnant.... memandangkan Normie sedang pregnant 3 bulan.... saya pun amik kesempatan laa.... alasan: nak temankan dia.... hihihi pandai kan saya amik kesempatan.....kami diberi minum petang, air teh dan donat sebiji.... sesudah itu, beramai-ramai masuk ke dewan tuk sesi taklimat......

petang itu.... usai taklimat.... saya call hubby.... tak dapat.... try lagi.... hubby kata, dia on da way.... jln jem sebab ujan lebat.....saya tidak punya banyak masa tuk sembang.... kerana jadual kursus yang padat......

malamnya selepas maghrib dapat sms hubby 'amik nabihah 7.45 pm, 8 pm sampai rumah. jem teruk, ujan lebat pokok tumbang jln tutup. cikgu dah bg makan tapi dia makan sikit je. ayah suap dia tapi dia makan ikan dan sayur je. dia ok'......

lewat malamnya...hubby sms lagi 'baru je tido. dia nangis cari mama. dia x nk minum susu pun. tgk tv, tertido sendiri..'

huaaaaa.... saya berendam air mata sebelum terlena.....

sweet dream nabihah! rindu dari mama yang jauh.....

2 comments:

  1. ikin... setiap entri ikin masa kursus, mesti buat fidza nangis... rasa tak sanggup nak baca cite seterusnya... sian Nabihah... pada ikin, 10x kesian... dapat rasa beratnya kerinduan yg ikin tanggung...

    ReplyDelete
  2. fidza-

    apa yg terluah dalam blog ini hakikatnya tak sama dgn apa yg dirasa....

    bg ikin, cukuplah sekali kami berpisah jauh.... tersiksa jiwa raga!... tak terdaya.....

    moga sumayyah dan fidza tidak merasa apa yg kami rasa sepanjang tempoh 5 hari tu.....
    biarlah sentiasa bersama.....

    doakan ikin lulus ok.... taknak repeat!! huhu

    ReplyDelete