Wednesday, April 7, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (9)

berikut adalah coretan rasa saya sebaik saya terima surat panggilan BTN aritu...... pro and conts of BTN

saya rasa terpanggil untuk review tiap satunya.....

1- terpaksa berjauhan dari bb... risau sangat2 keadaan dia nanti... makan minum nya... pakainya...

ulasan : alhamdulillah.... walaupun saya berjauhan dengan anak kesayangan selama 5 hari... saya tau Allah adalah sebaik-baik penjaga..... untuk berpisah buat kali kedua..... sesungguhnya, saya tak sanggup.... cukuplah hanya sekali.... kerana saya mahu nabihah sentiasa ada bersama saya.... menemani perjalanan hidup saya..... dan jika diizinkanNya.... sehingga terhenti nafas terakhir ini.....

penghargaan saya buat suami tercinta yang berkorban jiwa raga..... peluh dan keringat......wang saku..... waktu tidoo.... masa santai..... demi anak tersayang

terima kasih duhai suamiku..... sesungguhnya, jasamu dikenang!


2- batch kali nih, antara 74 orang pegawai yang akan pegi BTN nie, HANYA SAYA SORANG saja officer dari court, 73 lagi dari Jabatan Peguam Negara..... huhuhu.... takde kawan..... dan saya rasa saya lah yg paling tua kat situ....

ulasan : memang saya satu-satunya officer dari court.... tapi ada juga officer lain yang takde geng cam saya........sorang dari JKM dan sorang lagi dari JKR..... soo tidaklah terasa terasing..... :)



3- BTN ni jugak akan melatih saya berkawad, beriadah, bertrekking....

ulasan :- terima kasih sajalah.... saya memang tak involve dengan aktiviti-aktiviti lasak sepanjang BTN tersebut..... takat kawad dan senaman ringan saja.......

4. dengan aktivt2 lasak yang tersedia tu... kot3 turunlan sekilo dua berat badan saya nih.... lemak2 dah banyak tepu kat tempat2 tertentu.....


ulasan :- aktiviti-aktiviti tu saya percaya 100% memang boleh menurunkan berat badan...... memecahkan lemak-lemak tepu dan pejal........ jika dibuat secara sungguh-sungguh.......

maka dengan gembiranya saya umumkan...... item ni lah yang saya paling berjaya...... yihaaa bukan menurunkan berat badan.... malah menambah 3 kiloooo!! hahaha.... amik syikin oii.... org buat aktiviti..... ko tak buat.....then, orang bagi makan 6 kali sehari... semua ko bedal........!!
[sekarang saya dalam proses menurunkan balik berat badan.... huhuhu]


5. dapat lari dari keje opis yang tak penah putus.....


ulasan :- saya suka sangat bila tak masuk opis..... :) ........ dan saya rasa sume orang boleh terima ayat saya tu hihihi !...... sepanjang BTN... saya memang lupa tsegala -mala hal opis......

tapi bila saya balik.... syikin, profile tak siap lagi...... dokumen tak sign lagi...... statistik tak kira lagi....... mana tu..... mana ni....... arrghhhhhh

aduhai! rasa nak sambung BTN lagi...... [oppsss.... saya bukan niat nak ngulang lagi eyhh..... sekali cukup dah.... hihihi ]



6- memandangkan saya sorang je officer dari court... bolehlah saya bercakap pasal court ... serba serbi...... yang orang lain tak bleh nak menyampuk / menambah / pertikai...

ulasan :- sebenarnya takde sorang pun tanya saya dari mana.... keje kat mana...... berapa lama dah join servis....... bes ke duduk court....... dengar kes apa....... susah tak nak decide kes......

......sungguh orang tak heran!! ...... ke i aje yang perasan..............huhuhu
malu mak.

1 comment: