Monday, April 5, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (2)

kami tiba d PWTC dalam keadaan orang yang masih boleh dikira dgn jari....

terlalu aman untuk satu pameran bertaraf international.... memandangkan nabihah hanya mahu didokong sepanjang berada di sana..... maka saya mengalami sedikit kesulitan tuk membelek buku-buku yang berkenan di hati..... berat juga anak saya tu..... mana tangan nak dukung dia... mana tangan nak capai dan belek buku...... nak tak nak akhirnya hanya 2 buah buku nabihah menjadi pilihan.... buku tentang fruit and vege dan saya pula memilih PAMA

buku2 lain banyak menjadi idaman tetapi memandangkan keterbatasan kudrat saya.... hanya itu saja yg mampu saya dapatkan......

keluar dr PWTC, saya mencari apa-apa saja makanan yang boleh dibawak balik ke hotel, buat pengalas perut dan makan tengahari nabihah..... dapat 2 bungkus nasi lemak daun pisang, sandwish and roti sausage...... alhamdulillah, saya tak perlu beli makanan di hotel..... balik ke hotel dgn teksi.....

sampai hotel, nabihah tido.... penat agaknya tengok macam2 jenis buku.... saya pulak melayan PAMA baru.... hmmm takde isi yang menarik bulan ni.....

menjelang petang, hubby balik.... dan kami berkemas tuk pulang.... hubby kata nak jumpa bestfren dia yang kebeulan ada hal di KL.... datangnya dari Alor Setaq..... kami ke pavillion.... makan malam bersama..... habis makan, kami pulang ke rumah......

25-03-2010

pagi-pagi lagi saya dah bangun..... menyiapkan kelengkapan nabihah ke nursery .... hari ni hari terakhir saya dapat melihat senyuman dia, mendengar suara manja dia, memeluk dan mencium dia.... sayu rasa hati.... tambah2 bila dia meninggalkan saya di rumah sambil melambai2 tangannya pada saya.... nabihah, petang nanti bila nabihah balik nursery, mama dah takde sayang... mama jauh di Sepang..... keluh hati saya

sebaik melihat lambaian terakhir nabihah, saya meneruskan langkah mengemas rumah..... menyapu dan mengemop..... saya mahu nabihah tau walaupun saya tiada, saya masih menyediakan ruang rumah yang bersih buat dia..... mahu dia selesa....... mahu dia gembira...... dan hubby pulak tak payah susah2 membersihkan rumah...... biar tumpuan dia hanya pada nabihah....... saya memasak untuk makan malam hubby dan nabihah..... ikan siakap sweet sower dan sayur kacang peas goreng.....


juga menyusun cd2 kegemaran nabihah.......baju nabihah untuk ke nursery...... saya menulis nota kecil di merata tempat...... di peti ais, di atas meja makan, di bawah tv, di atas katil...... dengan perkataan 'mama sayang ayah n nabihah...' mama rindu ayah dan nabihah' ... 'take care'.....'jangan lupa mama' ......

saya betul2 terkesan dengan perpisahan ini...... terlalu pahit......... terlalu perit......usai menyediakan keperluan kursus .... dan berpuas hati dengan keadaan rumah yang akan saya tinggalkan selama 5 hari, saya meninggalkan rumah tepat jam 11.30 pagi..... menaiki teksi untuk ke stesen komuter Segambut....... di stesen, hati saya bagai mahu menangis dan meraung.... tak sanggup... bila mengenangkan saat nabihah pulang petang nanti, pasti tercari-cari.......

duhai masa, cepatlah berlalu.....

1 comment:

  1. ikin, your entri make me cry... macam ni penangan menjadi seorang mak kan?

    ReplyDelete