Wednesday, April 7, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (8)

29-03-2010 @ 2.30 pm

akhirnya hubby telefon memberitau bahawa dia telah sampai di kem.... saya memberi arah letaknya dorm saya..... saat ini, hanya tinggal saya sorang saje di bilik... teman yang lain telah selamat bertolak ke destinasi masing-masing...... bersemangat waja dapat pulang ke rumah!

akhirnya saya tinggalkan juga kem KIWA ini.... setelah bersamanya selama 5 hari 4 malam.... sayu juga rasa hati...... sungguh saya akan rindukan segala-galanya di sini..... bunyi kapal terbang yang tiap saat melayari ruang udara kem..... bunyi teriakan urusetia, Pak Berahim dan Pak Mat yang asyik menjerit 'cepat! cepat! cepat!....... bunyi riuh rendah mandi di kolah..... gelagat rakan kumpulan LDK yang bermacam peel...... rindu membaca dan mengaminkan doa sebelum acara makan-makan......... dan kemudiannya wajib membasuh tray selepas makan...... segalanya tinggal kenangan indah saya........

perjalanan pulang ke rumah cukup lama saya rasakan..... tak sampaipun 1 jam sebenarnya...... sebenarnya tak sabar menatap wajah si comel...... yang sangat-sangat saya rindui........

sampai di Segambut...... saya singgah sekejap di kedai membeli makanan buat hubby..... rupanya hubby tak lunch lagi....... sedang saya mengorder makanan, hubby pulak mengambil nabihah di nursery berdekatan...... kemudiannya, saya ke kedai buah.... teringatkan nabihah yang sukakan buah mangga..... sedang elok memilih...... tiba-tiba hubby datang bersama nabihah di sisinya...... amat mengejutkan saya...... nabihah pula memandang saya malu-malu kucing..... tersenyum sumbing melihat mamanya...... terus saya dakap dan cium permata hati saya..... erat sekali...... sungguh! saya tak mahu berjauhan lagi.......

akhirnya saya pulang juga ke rumah ...... rindu benar dgn dapur saya yang tak berasap selama 5 hari...... rindu benar dengan sofa kecil kami depan TV.......... rindu pada semuanya....... elok saya masuk dalam rumah....... rasa terkejut bukan kepalang...... surprise yang nabihah dan ayahnya buat semasa saya tiada...... bersepah segala mainan......bersepah segala buku dan vcd........ berterabur tak teratur...... tersenyum saya dan berkata.... baru 5 hari mama tiada.... rumah dah macam tongkang pecah!!......

lega rasanya dapat pulang ke pangkuan mereka yang saya sayangi......

.... sesungguhnya, saya berhutang masa dan kasih sayang dengan nabihah sepanjang ketiadaan saya di rumah..... hutang wajib dibayar........ tiada kompromi....... maka, kami merancang.......... untuk panjat Bukit Fraser dan bermalam di sana pada esok hari......

2 comments:

  1. Alhamdulillah... tamat juga siri ke BTN nie.. bila dah pergi tu, mmg sebenarnya ALlah lah sebaik-baik pelindung kepada anak kita... wpun mcm2 kerisauan dalam hati kita..

    Rumah bersepah selepas 5 hari tiada??? hehhehe... itu adalah perkara normal yg akan dihadapi bila mama tak ada kat rumah.. hahahha... ayahnye mesti tak sempat nak buat semua tu.. sungguh miracle seorang perempuan boleh menghandle satu rumah (jaga anak, masak, kemas rumah sementara suaminya outstation).. HAHHAHA... tapi, kita pun patut bersyukur, at least ayah nabihah masih pandai jaga nabihah... hehehehhe.. MOGA LULUS BTN YE!!!

    ReplyDelete
  2. husnie-

    hehehe... memang lega sangat dh MERDEKA BTN.... tapi belum abis lagi episod BTN ni husnie ... ada beberapa siri lagi..... cuma belum sempat luah je.....hehehe

    betul tu betul....tulah kelebihannya menjadi perempuan yg superwoman.....

    harapnya ayat terakhir tu menjadi kenyataan!

    :)

    ReplyDelete