Monday, April 5, 2010

corat-coret sebelum, semasa dan selepas BTN (4)

26-03-2010

hari ni besday arwah ayah saya..... yang ke 73 tahun!!

seawal 4.30 pagi... kami dah dikejutkan tuk mandi dan bersiap-siap mendengar tazkirah subuh...... saat bangun tidur.... B saya terasa bengkak dan penuh...... mencucuk-cucuk sakitnya.... selalunya nabihah ada akan 'tolong' redakan ..... sakitnya seperti saya melalui tempoh berpantang tahun 2008 dulu...... berdenyut2 hingga ke pangkal lengan.... sewaktu mandi, saya urut B untuk keluarkan susu.... banyak sungguh yang terbuang..... sambil berurut, air mata saya meleleh dek terbayangkan nabihah.......

sepanjang hari ini, 3 kali saya urut B untuk kurangkan bengkaknya..... production saya cukup banyak.....tidak seperti biasa.......malangnya, semuanya saya buang begitu saja.... saya tidak membawa Spectra 3 saya..... saya tidak membawa botol lillte ones saya...... nak tak nak saya tiada pilihan.... membiarkan susu berlalu di air lalu......


hari ni bermula kursus saya yang dipenuhi dgn pembentangan kertas kerja..... kerajaan, rakyat dan kedaulatan....... mengantuknya saya usah cerita..... melihat tajuknya saja buat saya rasa mau tertidooo..... zZZZZZZzzzzz ZzzzzzzzZzzzzz lena!!


jangan syikin! fokus.... kerana tajuk2 ini akan masuk exam pada hari terakhir nanti.... saya tersedar di saat mula hanyut ..... saya membukakkan mata seluas-luasnya melihat kepada penceramah yang tak berapa sedap mata saya memandang.... hehehehe... saya harus melebarkan rongga telinga mendengar dan menerima tiap butir bicara penceramah yang dijemput...... walaupun saya tidak berapa paham apa yang disampaikan...... semuaya kerana saya tak mahu gagal BTN ini..... dan datang mengulang..... Ohhhh! TIDAK!!......cukuplah hanya sekali......

fokus! fokus! fokus!.... ntah berapa banyak saya menyuap gula-gula kopiko pun saya tak tau..... Normie yang duduk di sebelah saya lagi terror, tersengguk-sengguk kepalanya.... tanda paham walaupun mata erat terpejam!!!

kami diwajibkan menyanyi lagu patriotik.... Menara Bangsa.... sungguh, itulah kali pertama mendengar lagu ini.... menghayati lagu ini... dan menyanyi lagu ini.....walaupun segalanya sumbang...... ice-breaking memang happening..... saya dimasukkan dalam kumpulan 2 bersama 9 orang yang lainnya.... Nisa, Izan, Amy, Huam, Azmeer, Franklin, Shafiq, Ana, dan Rozanna.....

malam ni... aktiviti habis jam 11.30.... penat sangat-sangat..... B dah makin bengkak, harus diurut lagi sebelum tidoo... sebelum lena, saya call hubby tanyakan tentang nabihah..... dah tidooo.... masih mogok lagi tak nak minum susu...... saya tak dapat berbual dgn nabihah kerana dia telahpun tidooo..... sedihnya hati saya mengenangkan nabihah yang masih mogok!!


alhamdulillah, habis hari ke-2.......

No comments:

Post a Comment