Tuesday, October 27, 2009

kesibukan kerja melanda jiwa raga!

ok... kehidupan dah kembali sibuk
petang semalam meeting ngan boss mintak itu ini by this friday
apa lagi tuk prepare statistik lah,
number of cases already fixed for trial, at case management stage, file closed.... etc
ya! bulan 3-5 dulu dah penah buat sekali operasi
... masuk bilik fail tonggang tonggeng...
terbongkok bongkok....
panjat kerusi kat rak tinggi [ofcos aku kan tak berape nak tinggi]
nak lunch pun tak sempat sebab nak kejar dateline....
sampaikan tido malam pun termimpi-mimpi......
abis mengira dan mengecek sana sini... buat data entry.....
hujung minggu pun datang operasi.....
huh! memang penat... sangat-sangat memenatkan
tak sangka meeting semalam pun kena buat benda agak serupa
maklumlah operasi yang dulu tu... formatnya lain
kali ni format yang lain pulak
aku terpk kenapa lah orang atasan ni
bila bagi arahan, tak reti nak bagi arahan yang complete
supaya semua dapat orang paham
supaya kami orang bawahan ni tidak buat keje yang sama dua kali
deme ingat kami suka ke bukak fail yg tebal-tebal tu.........
yang dah berabuk dan berdebu........
dok tercongok dalam bilik fail dan buat data entry............
harapkan staff, berapa keratlah yang menolong secara sukarela
aku kena buat operasi dan statistik tuk fail tahun 2006
fail daftarnya saja sebanyak 1887 OK
lepas ni, aku rasa aku akan terror matematik... dek kerana prepare statistik punya hal
balik umah, tengok muka nabihah pun dah jadi macam nombor ku rasakan
apa nak buat?
bukan ke aku 'saya yang menurut perintah'
lagi banyak tanya...
lagi mau komplen....

No comments:

Post a Comment