Friday, August 13, 2010

jem dan tua

pagi tadi jalan jem teruk..... selalunya, dari rumah ke pejabat.... dan sempat pulak hantar nabihah ke sekolah... hanya ambik masa paling lama 15 minit aje..... dah selamat terpacul depan mahkamah ini.....sempat turun beli brekfas bagai [masa bukan bulan pose laa]......


hari ini, jalan berhampiran Kuarters Kerajaan Jln Dua ditutup untuk road construction......semua kenderaan menghala ke Jalan Kuching terpaksa berebut-rebut dengan pengguna jalan yang menghala ke Solaris/Jalan Duta....panjang gle jem nya.... dari simpang traffic light rumah kami sampai ke traffic light Kuarters dah dekat setengah jam...... cadangnya, punch dulu baru hantar nabihah....
akhirnya sampailah opis jam 08.03 minit...


nak patah balik hantar nabihah... terpaksa tempuh jem yang sama... gtau hubby KIV dulu.... tunggu jalan reda...... so bawak dia naik atas... mandikan dan turun cafe..... belikan si kecik brekfas......bagi dia makan sambil tengok dvd cartoon dalam opis.... bila boring, dia sepah-sepahkan alat tulis mamanya pulak..... huh! memang tak jadi keje bila budak ni ada laa.... :)


jam 10.30 pagi, hajatnya nak hantar nabihah.... sedang berjalan menuju ke luar lobby mahkamah, ade sorang lelaki tegur....duduk bersantai dengan kawan-kawannya yang berbaju biru gelap kesemuanya...... dia panggil aku sambil tersenyum lebar.....jelas sebutannya 'syikin'....... aku yang sedang berjalan cam lipas kudung hanya sempat membalas senyuman dan terus berlalu menhampiri kereta hubby....dalam kepala, dok pikir, siapakah gerangan lelaki itu... kawan sekolah kah.... kawan UIA kah....jiran rumahkah...... cant recall anyone...... sampai ke taska nabihah, aku cuba teringatkan iras lelaki tadi.... tapi tak jelas...... aku ceritakan pada hubby....... hubby kate kenape tak berenti... tanya kabar dia..... tanya cerita terbaru, nanti orang kate kite sombong....


sampai pejabat semula.... aku try intai lelaki-lelaki tadi dari aras 2, masih duduk di tempat sama.... masih gagal recall samade betul ke kawan aku..... tengok dari tingkat atas, rambut dorang semua sedang tercacak punk....nampak cam takde keje, melepak tak tentu hala......kawan aku kah itu......sejak bila pulak aku ade kawan yang berambut punk?...... serius tak kenal orang itu.......
and tak tau camana dia tau nama aku.......


ya usia kian menjadikan aku kian tua dan lupa.....

2 comments:

  1. alaaa... ingatkan boleh tahu sape di hujung entri.... nak tau jugak ... sape eyh?... cepat cuba recall!!!!!

    ReplyDelete
  2. Tu la pasal...i pulak yg berdebar2.. Ehehhehe..

    ReplyDelete