Friday, August 20, 2010

surat cintaku buatmu

lewat petang semalam.... sedang elok berkemas untuk pulang......


aku dapat panggilan orang Admin meminta aku membuat satu surat cinta.....


surat berkaitan permasalahan disiplin odeli YA......


sejak dari awal tahun lagi..... tiap bulan mesti odeli itu akan amik cuti sakit...... cuti kecemasan...... cuti rehat...... tapi semuanya secara short notice..... tambah-tambah kerap mase musim bola Julai hari tuh.... berlarutan sehingga laaa Spain jadi juara...... sebelum masuk bulan puase... sampailah ke hari 10 kita berpuasa.... kelibatnya di opis memang boleh dikira dengan jari.....



yee... setiap orang diberi ruang untuk bercuti.... tapi cuti itu bukan satu hak keistimewaan.... kalau ketua jabatan tak luluskan... makanya tak dapatlah dia pegi bercuti..... odeli YA aku ni, muda lagi baru menginjak 24 tahun..... duduk pulak dengan family..... belum pun beristeri dan beranak kecik..... aku tak tau ape masalahnya bila dia tak dapat datang pejabat on time macam orang lain.......


bayangkan.... minggu ni, hanya hari senin je dia masuk opis...yang hari lain... iiilek!!

dia wat opis ni seolah-olah opis bapak dia

datang ikut suka

cepat kadang lewat

cuti pun ikut kepala dia

kadang cuti kecemasan.... kadang cuti sakit


YA dah banyak kali bising.....

dah tak kuasa nak melayan lagi dah......

SU YA pun dah bagi teguran....

tapi macam takde kesan.....

aku pun dah sindir jugak......

dan masih buat tak paham.....

aku dah komplen kat superior bahagian aku nih....

no further action....

akhirnya..... tak dapat bertahan lagi.... aku coretkan surat cinta buatnya.... dan dihantar kepada pihak Admin..... tengok-tengok surat cinta itu tak cukup penjelasannya.... maka perlu dibuat baru..... berbentuk laporan mengenai kelakuan pulak.....

hadoiii laaa.... menyusahkan aku saja laa budak nie.... dia seronok-seronok tak datang keje..... aku pulak yang kena buat laporan dia.....

esok-esok, bila dia kena transfer out, jangan dilupa jasaku ini sudah laaaa!!!!

adiosss... nk sambung wat laporan akhlak.... huhuuu

No comments:

Post a Comment