Wednesday, May 5, 2010

LeMa$!

kadang kadang kan saya terasa geram sangat dgn boss saya yang sorang tuh....kenape?

selalu ; Pn Nora, tolong buat research tuk saya.... saya tak setuju dgn judgment hakim nie ..... tolong cari kes-kes dari court of appeal samada dah kena reversed ke belum decision dorang tuh.....

Pn Nora, tolong cari kan kes-kes bankruptcy....
ada tak kes Mahkamah Rayuan yang bagi butiran untuk special ground for stay of CP prosiding saya tak setuju dgn keputusan SAR.....

akhirnya : YA... saya akan carie..... atau saya dah carie.... atau saya dalam proses mencari....

kemudiannya selepas beberapa hari menyibukkan diri di library:
dan membelek tiap buku teks and MLJ..... CLJ bagai
kenape beberapa hari.... kerana saya punya masa yang agak suntuk :-
untuk menyediakan profile YA.... perlu membaca, menilai dan membuat rumusan tiap fail bicara...
perlu mendengar kes-kes di hadapan saya pula...
dan mengawasi bahagian registry dan staf bawahan.....
tak termasuk melayani panggilan peguam dan menanda-tangani dokumen.....
fuhhh!......
dan melayari internet pula... :)
thats Y saya perlu ambil masa menyediakan research saya...

keputusannya bila dibawa kepada boss: hmmm... takpelah... saya dah buat pun judgment saya, saya dah jumpa kes yang saya cari.....

sedang dalam ati: kalau laghu tu, baik tak yah suruh aku buat research.....!!

selalu : Pn Nora, tolong cek kenapa lawyer nie failkan writ saman dan bukan saman pemula untuk dapat perintah injunksi menggulungkan syarikat......

Pn Nora, tolong cek kenapa lawyer ni failkan Notis Usul mendapatkan injunksi pending
appeal di Mahkamah RAyuan.. bukan di Mahkamah Tinggi.. sedangkan perintah telah di beri di mahkamah tinggi....patutnya difailkan di mahkamah tinggi.....

tindakan saya : baik YA, saya akan contact peguam tanyakan....

sedang dalam ati : mana aku tau... kau patut tanya lawyer sendiri bukan aku!!.... ikut lawyer lah nak failkan apepun..... huhuhu

p/s : eiii cukup melemaskan!!

No comments:

Post a Comment