Wednesday, September 16, 2009

CerItErA RaYa! episod 2

Duit Raya
.........
tahun nih, oleh kerana budget pun ciput ala -ala cukup makan,
maka sukacitanya diisytiharkan bahawa aku terpaksa membuat potongan pada mana-mana bahagian orang yang bakal menerima duit raya dari aku,
terutamanya anak-anak sedaraku yang seramai 15 orang itu,
hwa hwa hwa,
mesti budak yang besor-besor tuh naik angin bila tengok isi sampul duit raya tuh!
nasib korang ler, dapat jugak bahagian memasing,
maksu nih, bonus pun tak dapat!
may be itu ler alasan paling wajar aku berikan kelak!
tak pun, untuk budak-budak yang kecik, aku gtau, budak-budak tak leh pegang duit banyak-banyak, nanti buat beli gula-gula, bleh rosak gigi heheh
...........
Kad Raya
........
so memandangkan zmn kian berubah, moden dan sofistikated, penggunaan kad raya dilihat sebagai cara orang dulu-dulu memberikan ucapan raya.
dan cara orang yang hangat bercinta menyampaikan salam raya buat kekasih ati.
siap pilih kad besor dan ada lagu raya lagi! macam aku dulu2 heheh
apa yang kulihat sekarang, ucapan raya kebanyakannya diterima melalui SMS/MMS ataupun viceo call. jimat pun jimat! tak payah keluor duIt beli kad dan beli setem!
sekaligus memjadikan abang-abang posmen pun kurang keje sikit kan... :)
tahun ni pun, aku hanya sempat kirimkan kad raya pada sorang member lama sekolah dan bos-bos lama, selain bos-bos ku kini.
hanya 5 kad untuk 5 orang saja, heheh betape aku pandai berjimat!
so barang sapo yang x dapek kad dari den tu, den mohon maaf kek ekau semoo, dah tak sompek nk ngantor dh!
..........
Mood Raya
........
semua orang kat opis dalam mood raya,
asyik pasang lagu raya,
asyik cite pasal baju raya, biskut raya, juga bonus raya......!! oh noo
mood aku masih cam biasa, may be sebab dah 'tua' kot! so tak rase sangat kemeriahan dan kegembiraan raya. jadi budak-budak mungkin!
yang dah cuti pun ramai jugak,
jalan raya mula lengang, opis mula sunyi. semuanya pasal raya!
p/s: di sudut hati, aku sedih jugak, terasa cepat benar Ramadhan berlalu, singkat sangat masa sebulan, belum banyak yang aku kerjakan sepanjang Ramadhan,
amal ibadat tersangatlah kurang.
ntah sempat atau tidak Ramadhan akan datang!

2 comments:

  1. selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir dan batin.

    sampaikan salam aidilfitri kat tn asyraf jugak dgn ucapan pinjam duit sikit boleh? dgr kata aritu dia dpt tunggakan gaji byk, heheh.. (jeles nih..)

    ReplyDelete
  2. heheh
    tunggakan dapat banyak, tapi hutang lagi banyak
    camna tuh! :)

    salam aidilfitri jugak buat tn sefamily

    ReplyDelete