Tuesday, September 15, 2009

CerItErA RaYa! episod 1

(1) tahun ni turn raya di Teluk Intan, kg my hubby!
.....
hmmm perasaan? ......
syahdu sesangat : coz this is my first time raya umah mertua, actually dah 2 kali raya kat kampung aku, sejak kami kawin! :)
sepanjang usia 27 tahun [tak termasuk thn ni] aku beraya bersama keluarrga tercinta, so untuk tahun nih, aku harap, takdelah air mataku akan meleleh-leleh di pagi rayo terkonang-konang kampungku yang jauh di mato,
uhukks... uhukks...
tak dapek den nak meraso rondang ayam dan daging omak den tahun ni!
tak dapek den nak bersamo-samo sibok kek dapor nolong apo yang patut!
apapun, den akan pastikan sesungguhnya potang rayo keduo tu, den sekeluargo akan sampai laa kek kampung asahan tuh!
ish! tak sabo....

(2) tahun nih raya takde bonus!
.....
hmmm perasaan? .....
syahdu sesangat : coz dah terover budget!
tapi sib baik jugak bab baju raya i, my hubby yang keluor duit,
baju kurung nabihah aku plak yang keluor duit, sib baik sepasang je! jimat dah kat situ.
duit untuk kuih n biskut raya jer terover, maklumlah banyak sangat aku order! tapi bukan semuanya untuk aku laa, sikit kat umah mak sendiri, sikit kat umah mak mertua, sikit kat umah aku, sikit letak kat opis, sikit-sikit dah jadi banyak! :)


(3) tahun nih raya kedua nabihah bersama kami!
....
hmmm perasaan? .....
syahdu sesangat : coz nabihah dan boleh berjalan dengan yakinnya.
last year umor nabihah baru 3 bulan, baru lepas pantang! kecik lagik, nak berjalan g umah sedare mare pun susah, takut dia tak selesa, terganggu tidonya dll
so tahun nih, bolehlah kami anak beranak beraye bersama berjalan keliling kampung.
nak tau ker tema baju raya kami tahun nih!
my hubby hijau, aku biru dan nabihah merah, 1 MALAYSIA gitu! hahahaha

5 comments:

  1. hehe..boleh plak baju raye tema 1 malaysia..cayya laa

    ReplyDelete
  2. mana lak hijau dtg jadik 1 malaysia tuh, ehehehe..

    ReplyDelete
  3. ummisofea - hehehe, sejak kawen, memang kami x penah pakai tema baju raya sama2, thn dpn laa kot!

    mahyudin - ntah mana plak dtgnya warna ijau ni kan, takpelah yg penting meriah sikit warnanya! heheh

    ReplyDelete
  4. hehehe..rileks, syikin..anyway, slmt menyambut raya kali prtama di rumah mertua.. Hehehe

    ReplyDelete
  5. awin - heheh, tu lah berdebor-bedor nih nk sambut raya umah mertua!...

    kena kumpol tisu banyak2 bwk balik t.intan heheh

    ReplyDelete