Friday, March 12, 2010

mood baik..........


hari ni mood aku baik.... sangat-sangat baik.....



pagi-pagi lagi dah bangun..... nabihah pun elok je bangunnya..... tak perlu dikejut cam selalu.......malam tadi plan nak wat sandwish telur ....... ofcoz tuk breakfast kat ofis..... tu yang terbangun awal...... x seperti biasa..... :)
nabihah bz tgk ice age..... pagi2 lg suh ayah dia on vcd player..... sambil baring2 depan tv.....
aku lak sambil goreng telur..... sapu roti ngan butter..... abis sapu roti..... basuh salad..... then susun satu-satu..... sampai jd sandwish bertingkat...... kalah sandwish subway tau! yummy! hubby pun suka bila disiapkan breakfas dia..... sekarang ni.... jarang sangat dah prepare breakfas tuk hubby..... sekali sekala syiok jugak kan bekalkan hubby dgn air tangan isteri....



sampai opis...... jumpa interpreter, hajat hati nak jumpa hakim..... nak minta dia sign borang cuti...... tapi hakim bz....... gosip2 jap ngan interpreter.... fail2 minggu ni ade problem tak?..... ade komplen tak?....... luckily..... minggu ni mood hakim sangat ok kerana profile yang aku buat amat sangat ok nye..... hehehe...... kembang jugak lah dengar hakim kata camtu.... walaupun dia tak kata secara in person......


last 2 weeks.... hakim selalu bising....... selalu komplen..... :-



1. mana afidavit tak masuk.......pihak-pihak cakap dah failkan since November lagi..... mana dia......staff tak wat keje ke?......

- erghhh! nanti saya cek kt registry Yang Arif!


2. mana translation tuk application yang dipohon...... i tak reti sangat BM...... senang paham kalau in English...... nanti u suruh pihak-pihak bila failkan permohonan, failkan dgn English translation sekali....

- baik Yang Arif @ saya dah call mintak dorang bawak translation sebelum tarikh bicara Yang Arif....


3. kenapa dokumen tuk full trial tak complete2 lagi..... pihak2 tak ikut arahan mahkamah failkan dokumen tuk trial...... tanya pihak2 dah finalise ke belum.......

-Baik Yang Arif.....nanti saya handle benda nih....


4. profile you ni terlalu ringkas..... and simple...... atleast, 3 pages...... tapi jangan panjang sangat lak.... tak yah quote tiap afidavit..... baik saya baca je afidavit2 tuh......

- Baik Yang Arif....


5. fail ni..... tolong telefon lawyer... saya nak dengar kes dia awal..... fixed pada hujung bulan kan.... tukar ke tengah bulan.... inform pihak2 datang tarikh baru.......

[.....dlm ati: sesuka ati je Yang Arif ni nak fix ikut masa lapang dia.... karang aku jugak kena marah ngan loyer.....dorang tak free]

- Baik yang Arif....nanti saya tepon pihak2.....



6. perakuan segera..... ikut awak nak fix bila pun dpn saya.... if that it so urgent melibatkan hidup dan mati..... baru fix segera.... kalu tak..... suka hati awak lah..... jangan sampai dorang salah guna perakuan segera tuh....

- Baik Yang Arif.....

[....tapi kadang2 pada saya tak urgent... pada loyer urgent..... camna?.....]


7. sape yang fix case saya banyak sangat ni sehari..... tak terkejar saya nak handle.....

-MJU yang fix...... registry pun fix jugak...... tapi saya memang tgk planner Yang Arif sebelum fix kes baru......

[dalam ati- adat la ...... gaji dah banyak.... keje pun banyaklah Yang Arif.....
tu lah sape suruh terima lantikan hakim dulu..... jadi loyer yg dah 20+ xperinence kan lagi bes..... ade firm sendiri.... boleh susun jadual sendiri..... tak yah wat grounds bila ade appeal..... tapi bukan ke gaji loyer lagi byk? hehehe]
Yang arif.... kita kan ada KPI..... terpaksalah wat keje banyak sket sekarang nie..... case pre-2009 to be disposed off by the end of this year..... baki terkini 2000 ++ ha ambik!.....


8. kes H aritu saya kena dengar sampai 8.30 malam..... 2 malam turut2..... panjang sungguh argument peguam..... tapi point yang paling penting dorang raise last sekali..... patutnya yang tu first point......bla... bla...

- ohhh ye kee....., napa Yang Arif tak sambung esok je....?

saya kena deliver keputusan jugak.... dorang mintak injunction to stop EGM.... EGM tu lak patutnya lusa..... parties lak dekat 30 orang.... memanglah panjang...

- owwwhhhh.....


.... minggu nie saya tak dengar pun Yang Arif bising2..... dan tak panggil saya tuk sort out some problems..... everthing gonna be OK..... mujur juga judge saya ok minggu nie..... kalau tak..... keadaan saya sure teruk..... this week......saya sikit emosi..... tapi kerana berkat hari Jumaat yang mulia... mood saya dah kembali....


..... Much Obliged Yang Arif......

2 comments:

  1. BTN kat sepang tu x seteruk yg difikirkan.I was there. Paling best ada byk LDK. Boleh curahkan sepenuh hati opinion yg ada, ala2 sesi luah perasaan pd sistem pentadbiran dan apa2 aje. aktiviti lasak kalau ada excuse, x perlu buat. kalau buat pun enjoy. jadual x sepadat sangkaan, kalau kita dah mmg biasa dgn jadual. malah kita akan enjoy the whole thg,t'masuk exam.Nabihah will be okay with her daddy. Dont worry. Just get it done once & for all, and enjoy the great moment :-)

    ReplyDelete
  2. TQ k.lin.....

    1st time nak tinggalkan bb.... macam tu rasanya.... gundah gulana....walaupun
    tau ayah nabihah boleh jaga dia.....

    ni.... saya tgh pk excuse tuk tak wat aktvt lasak.... saya terpregnant hehehe.... dorang tak cek kan.... :)

    ReplyDelete