Monday, March 8, 2010

BTN Lagi!!

lama dah tak update blog....last entry pasal BTN..... okey... saya terpaksa jua join BTN tu kali nih... walaupun hati terasa berat........ 1000X berat nye.........

1- terpaksa berjauhan dari bb... risau sangat2 keadaan dia nanti... makan minum nya... pakainya... selesanya.... ahh! tak sanggup nak pk kan lagi... anggap saja Allah akan pelihara anak kita sebaik mungkin......moga aman sejahtera semuanya, amin.... saya kena keraskan hati......kalu tak, tertangguh lagi....
ayah bb? ...... ade lah sikit2 risau kan dia.....
hehehe

2- batch kali nih, antara 74 orang pegawai yang akan pegi BTN nie, HANYA SAYA SORANG saja officer dari court, 73 lagi dari Peguam Negara..... huhuhu.... takde kawan..... dan saya rasa saya lah yg paling tua kat situ.... coz batch saya batch 2 thn lepas.... batch BTN ni, batch junior intake last year.... mesti dorang akan addresskan saya 'kakak...akak...kak..' sepanjang BTN... huhuhu tak suka!!

3- BTN ni jugak akan melatih saya berkawad, beriadah, bertrekking.... aktiviti2 tu dah lama saya tinggalkan sejak zmn sekolah lagi.....dah keras tulang temulang saya nak buat tu semua....
ish! memang saya tak suka benda-benda nih tau... abislah sifat2 kewanitaan saya yang telah saya purposely pupuk semenjak kawen nih...... ahaks...

dalam pada tak suka tuh... ada juga yang saya suka kat BTN nih:

1- dengan aktivt2 yang tersedia tu... yang mencabar minda dan fizikal... trekking selama 2-3 jam.... buat flying fox, abseiling dsb nya... kot3 turunlan sekilo dua berat badan saya nih.... lemak2 dah banyak tepu kat tempat2 tertentu..... memang jenuh nak turunkan balik persis zmn anak dara dulu..... eii geram tau tgk lemak yang tepu tu.....
nak wat senaman sendiri kat umah.. memang tak boleh diharap la.... x menyempat

2- dapat lari dari keje opis yang tak penah putus..... patutnya ni masuk first list kat atas tu kan.... yey! saya suka sangat bila tak masuk opis..... hilang segala masalah saya..... tak terbeban dengan fail-fail mahkamah, arahan orang atasan, masalah staff, dan lain2...... horrey.... tak yah buat profile tuk hakim..... tak yah layan perakuan segera tuk beberapa hari.... saya suka! saya suka!

3- ni kira antara positive side BTN ni... memandangkan saya sorang je officer dari court... bolehlah saya bercakap pasal court ... serba serbi...... yang orang lain tak bleh nak menyampuk / menambah / pertikai... hahaha bleh laa saya jadi otai lah kat sana..... ni pun saya suka! tapi kalau orang kondem nanti, takde plak orang nak backing saya..... aduh! camana nih....

p/s: hmmm..... risau menunggu tarikh 25-29 march depan.....

No comments:

Post a Comment